12-08-2010

Witte en zwarte pruimen in overvloed.

Zelf heb ik maar een kleine pruimenboom waar maar een handje vol pruimen aan zitten. Het is een leiboom die niet zo veel vruchten draagt. Van Brigit en Kristien krijg ik 2 grote porties en dat is net te veel om zo op te eten. Dus heb ik vanmorgen pruimenjam en pruimenchutney gemaakt. Ik raadpleeg altijd wat boeken voor de receptuur maar kan het niet laten om er mijn eigen draai aan te geven. Ik heb ook weer de citroen limonade van Inge gemaakt. Heerlijk, ik hou van de zomer!

12 opmerkingen:

  1. Ha Helmi! Dat ziet er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk zo bezig zijn in de keuken. Ik weet nog wel hoe ik vroeger mijn oma altijd meehielp om de vruchten in hun tuin te wecken was altijd zo leuk.

    groetjes Adriana

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind jam maken echt het toppunt van huiselijkheid. Zo fijn!
    En in de winter de appelstoofjes. Ik heb er nu al zin in (ik hou er zelfs niet eens van, maar die geuren, heeeerlijk!)

    Dank je voor je lieve woorden op mijn blog over de hollandse leeuwentasjes.

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Helmi, thank you for your comment in my blog. It was nice to see that someone passed by in this time of vacation. Very nice your mossaic project!!! I love mossaics but never finished the ones I ´ve started...
    Greetings, Isabel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt voor je felicitatie en jij ook gefeliciteerd met je zoon! 15 jaar...dat klinkt al heel groot. Groetjes Arnika

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk, zelfgemaakte confituur! Doe ik ook altijd. Moet toch ook eens pruimenchutney proberen.
    Groet Trudis

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Witch in the kitchen, dat klinkt goed.

    Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Helmi, zo jij bent ook een bezige bij.En de jammetjes zien er overheerlijk uit!

    grt,Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. that looks so tasty!!
    have a winderful weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hoi Helmi,

    leuk dat je op mijn blog was!
    Je maakt mooie dingen en ik vind dit blog heerlijk om te lezen!
    Je gaat in mijn blogrol het is hier gezellig...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hmmm, heerlijk! Gisteren heb ik vijgenconfituur gemaakt en binnenkort maak ik pruimenconfituur, vlierbessenconfituur, kweeperengelei, appelcompote... Ik ben de natuur dankbaar:-)

    BeantwoordenVerwijderen