20-01-2012

* Krabbels * Doodle * Zentangle *




*Krabbels werden al gemaakt door zeer jonge kinderen. De 'tekeningen worden gezien als een eerste stap naar de ontwikkeling van het tekenen. Heerlijk, ik doe al jaren niets liever dan krabbelen.
*Een doedel (doodle) is ook een vorm van schetsen, (een tekening maken zonder duidelijk doel.) Lijnen en punten tekenen terwijl je gedachte eigenlijk ergens anders is. Een tekening vanuit het onderbewuste.
*Zentangle is niks meer of minder dan krabbelen of doedelen. En een aantal handige mensen spelen snel in op deze rage. Ze hebben allerlei hebbedingetjes ontwikkeld die bij deze 'nieuwe' hobby horen. Je kunt speciaal vierkante papiertjes kopen met het daarbij behorende pennensetjes. Er bestaat een speciale 'zentangle kit'. Je kunt er zelfs cursussen voor volgen en als je slaagt ben je een 'gecertificeerd' Zentangle Teacher.
Pak een potlood en een papiertje en begin!

9 opmerkingen:

  1. Je had mijn studieboeken eens moeten zien.... Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je blogachtergrond is ook één grote (zelfgemaakte????) droedel..
    groetjes
    Evelyn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat grappig daar had ik nou nog nooit van gehoord Zentangle. Moet gelijk aan het blog van Ellen van de Sande denken http://absentmindart.blogspot.com/ kijk maar eens. helemaal Zen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I am loving your doodles, so much expression in what you are drawing. Marvelous. xox corrine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I love all the doodles you have shown us - especially the ones in the second image. I haven't doodled for a long time - maybe it is time to grab a pencil and paper and start!

    Happy weekend, Stephie x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Great doodles Helmi! I have finally got back to my blog (I have been busy on other projects!) and posted about you and your wonderful punniken!! .... cheers, Maz aka spoolknitter
    http://spoolknitter.blogspot.com ...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk je krabbels. Ik vind de poppetjes erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind je doedels fantastisch Helmi. Ik sta wel eens verbaasd over de workshops die je kunt doen. Als het je geleerd wordt dan is het toch niet meer spontaan? Ik zag zelfs eens een workshop bezemsteel beschilderen. :-S
    Gewoon vertrouwen hebben en zelf doen denk ik dan....

    BeantwoordenVerwijderen