24-02-2013

Sorteren op kleur!




Het is handig als je dingen makkelijk terug kunt vinden. Ik sorteer knoopjes, kralen, garen en lapjes stof op kleur en merk dat deze methode van sorteren goed werkt. Sinds ik kleurenleer heb gehad op school, zit de kleurenvolgorde van de regenboog in mijn hersenen verankert, " ROGGBIV" nooit meer vergeten! Wat absoluut onhandig is, is om de boeken op kleur te zetten. Het ziet er mooi uit, maar je zoekt je een ongeluk. Zo weet ik zeker dat het boekje over 'omdenken' rood gekleurd is. Klopt ook, maar de rug van dit boekje is zwart!!!!!

8 opmerkingen:

  1. Haha zijn dat boekjes !!!
    Ik dacht stofjes, ziet er wel tof uit hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog nooit aangedacht om op kleur te sorteren. Ik sorteer soort bij soort wol bij wol en vilt bij vilt en knoopjes bij knoopjes.
    Vind ik gemakkelijk.
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maar het ziet er wel fantastisch uit, die op kleur-boekenkast! Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er mooi uit in roggbiv style. Ooit mijn boeken óók op kleur gehad, bleek idd niet praktisch. Fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik sorteer niet echt op kleur, zeker idd niet boeken. Je zult je een bult zoeken. De kleuren zijn wel prachtig...het spettert!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, het is leuk om te sorteren op kleur!
    groetjes, Famke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo heeft iedereen een eigen methode, grappig is dat. Als het maar werkt voor je! Grt.Mattie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik sorteer bijna alles ook op kleur, maar ook op soort materiaal. Dus al mijn brei en haakgarens zitten in kratten per kleur en al mijn kralen en knoopjes op kleur in dozen en mijn stoffen op kleur per plank in de kast. Alleen mijn boeken inderdaad niet. Dan vind ik nooit meer iets ;-)

    BeantwoordenVerwijderen