03-09-2015

Collage´s maken en leer KNIPpen!


Het nieuwe cultureel seizoen gaat weer beginnen. Voor de zomervakantie maakte ik al nieuwe lessen. Dit is een les die de motoriek van het knippen moet bevorderen. Ik schrik er vaak van hoe weinig kinderen deze vaardigheid beheersen. Mijn idee is om kleine collage´s te maken. Ik zoek daarbij naar voorbeelden uit de kunstgeschiedenis. Kurt Schwitters en Henri Matisse zijn de kunstenaars waar ik als eerste aan denk. Zelf maak ik voorbeelden en een stappenplan voor een collage. Ik maak ook meteen een handpop en een boek. Het worden allemaal vreemde vogels, net zoals de ORREKIEDOR van Annie-M.G.-Schmidt.

2 opmerkingen:

  1. Ik heb het in het echt gezien. Zusje het is een waar kunstwerk. Deze les wil ik zeker eens geven aan mijn groep.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gedegen voorbereiding zo te zien, geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen