08-08-2016

IKEA en Walter van Beirendonck


Bij Ikea heb ik laatst wat spulletjes gekocht van de Vlaamse modeontwerper Walter van Beirendonck Speciaal voor IKEA heeft hij een verhaal verzonnen over 5 magische wezens in de wolken. Hij noemt deze limited Collectie; wondermooi. De 5 fantasiefiguren zijn terug te vinden in speelse patronen die verwerkt zijn in servies, stoffen, dozen, tassen en meer. Ik zie overeenkomsten met Jeroen Bosch en Salvador Dali. Kijk maar eens naar DIT filmpje en wordt ook verliefd op "WONDERMOOI".
Wat zal ik gaan maken van deze bijzondere stof?

2 opmerkingen:

  1. deze collectie heb ik ook hier gezien,
    vond het wel grappig, nederlands woorden in Duitsland!
    een wondermooi doos kan ik nog gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Herman Meynaerts15-08-2016, 11:21

    Heb me gek gereden om de volledige collectie koppen te vinden in diverse IKEA-winkels> Was liever echte Pokemon Go gaan spelen. Bovendien blijken ze niet vaatwasmachinebestendig te zijn en slecht van emailkwaliteit maar daar geven ontwerpers duidelijk niet om?

    BeantwoordenVerwijderen