14-02-2017

Vandaag is het Valentijnsdag




Elke dag is een 'fijne dag', maar dat klopt niet helemaal. Bijna elke dag heeft wel een betekenis en een aantal van die dagen zijn ook wel bekend. We weten dat het op 1 januari Nieuwjaarsdag is en op 4 oktober dierendag. Vandaag is het Valentijnsdag en daar kan je gewoon niet meer omheen. We worden bedolven onder allerlei snuisterijen en lekkernijen het liefs in de kleur roze of rood. De vorm is over het algemeen een hartje! OH, ik ben hier veel te nuchter voor en laat deze commerciƫle dingen graag aan mij voorbijgaan. Niet de liefde, die wil ik 365 dagen per jaar. Zo kan ik elke dag wel even verliefd zijn, zoals op deze drie bustes. Ik kwam ze tegen in een van de vele fotomapjes op mijn pc. Helaas weet ik niet meer van wie dit keramische werk is, maar ik vind het MOOI! Kijk eens hoe verliefd deze drie meisjes kijken.


Voor wie liefhebben wordt Leven
Met een hoofdletter geschreven
ondanks leed en droefenis
omdat Leven, Liefde is.
(Toon)

1 opmerking:

  1. Mooie woorden de liefde, 365 dagen per jaar en niet alleen op Valentijnsdag.

    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen